Välkommen till Folkhälsocentrum i Laholm

Bassängtider idag Lördag 10/4: STÄNGT
Aqua Extreme

Kontakt

Aqua Extreme

Ge dig själv en utmaning!

Ett tufft, variationsrikt och framförallt roligt pass där hela kroppen får sig en utmaning. Här blandas styrka, kondition och uthållighet i en obestämd ordning från pass till pass. En utmaning för dig som vill köra tuffare träning i vattnet och på land.

Aqua Extreme är ett betydligt tuffare pass än våra vanliga vattengympor, därför är träningstiden lite kortare – ca 45 minuter inklusive stretch.

Aqua Stark

Kontakt

Aqua Stark

Kvinnor gör ett kondition och styrkepass i bassäng
Ett pass med fokus på kondition och styrka. Ett tufft och utmanande pass där många muskelgrupper tränas samtidigt. Kondition och uthållighet blandas med massor av mage-, bål- och armstyrka. Ett pass som ger dig maximal träning. Vi använder redskap för att förstärka vattnets egenskaper.

Vi håller på i ca 45 minuter och avlutar sedan med stretch. 

Aqua Senior

Kontakt

Aqua Senior

Gymping i bassäng

Träning för dig som är senior. En allsidig träning där många muskelgrupper tränas samtidigt på ett skonsamt och effektivt sätt. Rörelsekombinationerna är enklare och tempot lite lägre för att alla med olika förutsättningar och målsättning ska kunna träna tillsammans. Vi använder redskap för att förstärka vattnets egenskaper.

Vi håller på i ca 45 minuter och avslutar med stretch.

Aqua Mjuk

Kontakt

Aqua Mjuk

Mäniskor som kör ett pass i bassäng Fotograf Christel Lind

För dig som har besvär från kroppen att ta hänsyn till eller behöver träna i varmare vatten. Vi tränar rörlighet, styrka, balans och kondition. Du kan arbeta mjukt men ändå tufft och effektivt utan för stor belastning på kroppen. Turbulensen i vattnet ger dig både motstånd och massage. Vi använder redskap för att förstärka vattnets egenskaper.

Vi håller på i ca 40 minuter och avslutar sedan med stretch.

Aqua Kväll

Kontakt

Aqua Kväll

Instruktör leder vattengympa för människor i bassäng Fotograf Christel Lind

Klassisk vattengympa. Du tränar kondition, styrka, balans och rörlighet på ett skonsamt och effektivt sätt. Med vatten som motstånd är det lättare att träna svåråtkomliga eller övergivna muskelgrupper än på land. vi använder redskap för att förstärka vattnets egenskaper.

Vi håller på i ca 45 minuter och avslutar sedan stretch.

Aqua Dag

Kontakt

Aqua Dag

Gymping i bassäng

Klassisk vattengympa. Du tränar kondition, styrka, balans och rörlighet på ett skonsamt och effektivt sätt. Med vatten som motstånd är det lättare att träna svåråtkomliga eller övergivna muskelgrupper än på land. Vi använder redskap för att förstärka vattnets egenskaper.

Vi håller på i ca 45 minuter och avslutar sedan med stretch.